IKLAN

Rabu, 12 September 2018

TIPS DIDIK SIKECIL MEMBACA




Assalamualaikum semua--


Kali ni saya nak berkongsi  bagaimana didik sikecil membaca

Semenjak ada anak kecil saya sentiasa berfikir bila waktu yang sesuai untuk kenalkan anak saya dengan bahan bacaan.  Masih terlalu awal untuk saya mengajar anak saya membaca -- Ya lah baru setahun kan. Semua benda yang dia jumpa mesti masuk mulut-- ๐Ÿ‘€๐Ÿ˜


Eksaited sangat sang UMMI ni lahai-- ๐Ÿ˜†๐Ÿ˜† . Tapi memang saya dah belikan buku-buku kecil yang keras dan berwarna-warni walaupun end up penuh dengan air liur-- ๐Ÿ˜

Saya juga ada terjumpa bagaimana seorang baba mengajar anak-anaknya membaca sehingga belum masuk sekolah dan boleh baca novel-- hebatkan

baca sini

Saya kongsikan tips tersebut dalam youtube chanel SIS CUBA




Memang penting sangat kita kenalkan anak-anak dengan bahan bacaan seawal usia 2-3 tahun . Sebab kalau kita tak cepat-cepat ajar mereka membaca , anak kita berkemungkinan akan jatuh cinta dengan bahan elektronik , tv umpamanya-- bukan nak cakap tv atau telefon bimbit tu tak baik, tapi untuk perkembangan otak dan proses tumbesaran mereka mungkin terganggu dengan adanya youtube, cartoon etc. nauzubillahminzalik... banyak keburukan dari aspek kesihatan anak-anak dengan kehadiran gajet-gajet tersebut. jangan biarkan kanak-kanak bosan ---ajar anak-anak sesuatu yang baru tak kira la apapun asalkan mendatangkan faedah kepada mereka kemudian hari--





Ini anak sis yang dah penat study--- jengjengjeng--- 

terima kasih guys sudi baca --

jangan lupa follow blog saya

tebumanis78

ummu hurairah78

dan juga cari,youtube saya SIS CUBA , then like, subscribe,share dan view

till then wasalam---❤✌

Tiada ulasan:

IKLAN 3