IKLAN

Isnin, 26 September 2011

BARAH episod 1

Assalamualaikum

kebelakangan ni saya sering menggoogle dan membuat research mengenai penyakit barah

Kenapa saya berminat tentang barah?

Sebab terdapat beberapa orang yang saya kenali mengalami penyakit ini

Saya fikir ada baiknya saya berkongsi maklumat dengan semua orang... semoga ada manafaatnya kepada kita


Kali ni jom kita kenal apa itu barah

  •  Barah ialah pertumbuhan sel tubuh,lymph dan darah yang tidak terkawal
  • Tidak boleh berjangkit
  • Pertumbuhan sel normal biasa terjadi dalam badan manusia 
  • Sel-sel barah membahagi dan bercambah mengikut kadar tersendiri tanpa boleh dikawal. Proses itu berterusan sehingga rawatan diberi. Percambahan yang begitu cepat menjadi ketumbuhan. Sel-sel ini juga tidak terkawal secara teratur sehingga tisu-tisu yang terbentuk dari sel-sel ini tidak langsung menyerupai tisu-tisu yang normal. Bahan makanan diserapi melalui sel-sel yang normal, tetapi sel-sel barah ini tidak berfungsi langsung.
  • Kalau di biarkan boleh membunuh



1 ulasan:

Unknown berkata...

mencegah lebih baik dari mengubati

IKLAN 3