IKLAN

Isnin, 5 September 2011

KENDURI RAYA episod 1

Salam semua, bizi sungguh beberapa hari ni... jiran  depan rumah  merangkap kawan baik melangsungkan perkahwinannya 
pada 4 sept 2011 (hari ni)
Saya kena buat keja yang paling teruk sekali... orang lain tak reti... saya ja yang tau buat keja ni...... ~ehehehe~








Nak tau kena buat apa? 
tak mau tau?
errrrr takpa takpa layan jugak lah noh............................

Saya kena

kena....


errrrr......




jadi AJK REBUS TELUR ekekekekke!!!




ok dak kja tu?


teruk gak woooo!!! berjam2 jugak nak settlekan JOB ni (".)    


(> _ <)

Disebabkan saya dan terlibat secara langsung jadi saya nak share cara2 merebus telur supaya telur tu masak cukup2 dan tak pecah kulitnya (terlebih masaklah tu)

Korang jangan pandang enteng tau.... kna tau cara yang betul supaya telur tu selamat dimasak... 

ok kita mulakan

Mula2 kna basuh sumua telur ........takut ada kulit telur ada taik ayam








 Masukkan semua telur ke dalam periuk kukus



Rebus air sampai MENDIDIH (ni yg lama skit pasai api dia slow canget... hadoi)



Sambung lagi......

Rebus telur dalam anggaran masa 15-20 minit





itu mak dan si busyuk sama kena tunggu telur masak ~ adeh~
mak ketua saya jadi pekerja am ja ~ngeeeee


taraaaaaaaaaaaaaaa!!! telur yg telah siap di rebus


okeyyyhhh lepas selesai we all pass keja memasukkan telur
kedalam bunga telur kepada AJK lain plak


so keja kami selesai lebih kurang pukul 12.30 pm....


4 ulasan:

Nazri Razra berkata...

kalau pi tpt kawen tak dapat telur rasa tak puas hati.. TQ ajkkkk terlur rebus.. jasamu penting sekali

Nurul Ashikin berkata...

most welcome ekekek

♥ Nana BamBam ♥ berkata...

huhuh..sekali sekala tolong merebus teloq.. :)

Nurul Ashikin berkata...

nana: layan......

IKLAN 3