IKLAN

Isnin, 14 November 2011

Untungnya Menjadi Anak FELDA


Bertuahnya menjadi anak peneroka ni... macam2 kemudahan dapat...siap dapat belajar secara percuma lagi tau..Kalau nak tahu FELDA banyak membuka pusat latihan yang bertujuan untuk melatih anak2 felda....Harapan FELDA ialah semoga mereka or kami semua mempunyai hala tuju masing pada masa akan datang...


Ini buktinya Felda prihatin dengan anak2 peneroka...silalah baca.....

TEMERLOH – Felda berjaya melahirkan 35,000 remaja terlatih dalam pelbagai bidang kemahiran menerusi Program Latihan Kemahiran Generasi Baru sejak pelaksanaan program itu pada 2005.
Pengarah Besar Felda Datuk Dzulkifli Abd Wahab berkata Felda membelanjakan RM50 juta setiap tahun sejak program itu dilaksanakan dalam tiga peringkat iaitu peringkat sijil, diploma dan ijazah.
“Program itu adalah menerusi kerjasama dengan pelbagai agensi kerajaan antaranya GiatMara, Institut Kemahiran Mara (IKM) dan Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) serta institusi pengajian tinggi swasta,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Hari Graduasi Sekolah Menengah Kebangsaan Jengka di Bandar Tun Razak, di sini.

nak tahu lagi jemput baca berita penuh kat sini

Rumah peneroka 10-20 tahun dahulu




Rumah peneroka kini ~ pinjam imej rumah mawi

Nota Kuku:Bertuah lahir dan membesar di bumi Felda.. dapatlah saya makan 
tebu manis banyak2  ~(-_-)>

Sekian...wasalam

4 ulasan:

EnciK AxixOu berkata...

untung atas org yg rajin.lau tak rajin payah gk dpt hasil..hehe

ch000tz berkata...

org felda kan kaya2 :D

♥ Nana BamBam ♥ berkata...

org felda skg memang dah kaya...syukurlah..

Give me money berkata...

thats nice

IKLAN 3