IKLAN

Ahad, 14 Ogos 2011

ADUHAI AHAD

Semua org tahu Ahad cuti,Ahad Best,Ahad lepak,Ahad happy....hurm betul ke?     > <  eheheh...Betullah tu.Memang Ahad best.Walaupun x sumua org cuti pada hari Ahad tapi sebilangan besar bercuti.Saya yang bekerja di sektor awam memanglah dapat menikmati cuti Sabtu dan Ahad.





Cumanya hari Sabtu tak berapa nak cuti sbb ada macam2 program kat sekolah.Selalunya Sabtulah harinya untuk buat perkhemahan badan beruniform, kem bestari solat,motivasi,teknik menjawab UPSR etc.yelah nak buat hari sekolah memang x sempat sbb cikgu2 sibuk .

Tapi kebiasaannya AHAD dikosongkanlah dari sebarang aktiviti (kadang2 ada jugak).jadi AHADlah harinya saya ada masa yang lebih di rumah.bermanja dengan anakku .....cing.... melawat sedara-mara,jiran tetangga dan rakan taulan.Tu tak termasuk nak tidy up apa yang patut kat rumah.




Walaupun Ahad macam hari lain jugakkan.... ada 24 jam.. tapi rasanya macam ada 5 jam ja.Cepat sangat jam berputar.Sekarang ni pun dah petang dah.... adoi!!!! (merungut pulak)...Itu semua FEEL saya yang suka tahap kronik kat AHAD...agak2 kalau saya suka sesangat kat hari lain cepat tak masa berlalu?

Apapun syukur pada ALLAH. sbb dengan adanya AHAD saya berpeluang berehat dan dan tak perlu terkejar2 menyiapkan kerja2 berkaitan dengan SEKOLAH.Memang saya akui AHAD relief... Ahad menghiburkan ,AHAD adalah saya saya dapat menonton rancangan kegemaran saya BACK TO BACK (CSI)... dan AHAD juga sepatutnya menjadi waktu saya melipatgandakan IBADAH pada KERAJAAN AGUNG....

Kesimpulannya... saya sukerrrrrrrrrrrr AHAD.. sbb ahad merupakan hari yang mengembalikan energy saya yang hilang 6 hari sebelummya...AHAD hari saya lapang dan mendekatkan diri pada ALLAH. yang pastinya AKHIRAT ADALAH DESTINASI KITA..... sekian 3.03pm AHAD




Tiada ulasan:

IKLAN 3