IKLAN

Isnin, 15 Ogos 2011

UCAPKAN TERIMA KASIH... susahke?

Salam 15 RAMADHAN... perut kita tentu bergembira kerana dapat shutdown separuh hari.       T_T
tentu dah ramai yang menikmati dan merasai keseronokan / barakah RAMADHANkan.Bagi saya bila dah sampai halfway ni perut dah rasa selesa walaupun kosong..... kehidupan saya kembali aktif.Plus Faedah yang ALLAH extrakan iaitu hari mendung.... alhamdulillah

AH ok!!! pasal tajuk di atas.... :)
kawan2 selalu tak ucapkan terima kasih/thank you/sie sie ni... kepada kawan2, orang bawahan (sekiranya anda bos), sedara-mara, pelanggan (sekiranya anda peniaga) etc.Ucapan terima kasih sebenarnya pendek dan mudah disebut....... tetapi memberi makna kepada penerimanya .

Saya? hemmmm!!! Saya tak pernah diajarpun untuk mengucapkannya.... tetapi .... MAK telah menerapkan dalam minda saya sejak saya kecil lagi..... bagaimana?  BEGINI.... setiap kali saya membantu mak menyiapkan tugasan yang diminta beliau akan menghadiahkan saya dengan ucapan terima kasih.... saya rasa bangga dan seronok bila mak ucap terima kasih

Dari situ saya menggunakannya kepada org lain pun.... setiap kali ke kedai makan.... saya pasti akan mengucapkan terima kasih kepada waiter/waitress.... automatically... Ini semua sbb sudah diterap oleh mak...    ;) terima kasih mak      > _ <

2 ulasan:

farehah roslan @ FR berkata...

terima kaseh coz follow me..hehe =)

Nurul Ashikin berkata...

sama2 dan terima kasih sbb follow me back

IKLAN 3