IKLAN

Isnin, 24 Oktober 2011

DESTINASI DI THAILAND episod 1


Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah saya dan keluarga telah selamat tiba di KRABI selepas 10 jam memandu dari PERLIS... Phewww~ penatnya seharian dalam perjalanan.. banyak benda yang saya nak cerita dan share sepanjang journey saya ke sini

 Saya mulakan dengan proses yang perlu saya lakukan sebelum memasuki negara asing...okeyyhhh



sebelum bertolak ecececeh ~
Mula2 apa yang perlu saya lakukan ialah menukar duit RM ke matawang BAHT...

Tukar RM900 dapatlah more or less 9000baht.... ~ (".)

Seterusnya kami kena submitted dokumen perjalanan pada KASTAM Malaysia dan Thailand..Disebabkan saya guna pasport maka saya diminta isi borang dan dikenakan bayaran RM6 (upah isi borang).... seterusnya saya kena uruskan dokumen berkenaan kereta.. beli insurans kereta RM18 (seminggu).. kemudian daftar geran kereta dan insurans kereta pada KASTAM.... lebih kurang 30 minit selesai semua urusan


Dokumen perjalanan




Sempadan Malaysia -Thai ( Pintu Wang Kelian)


Kemudian bermulalah perjalanan saya dan keluarga semuanya seramai 5 orang ke THAILAND ... ~yeayy yeayyy~...... destinasi pertama ialah di PEKAN CHINA...Di sini kami singgah untuk Makan




Semua makan kat sini sangat sedapppp dan murah ~yummy der~ (".)




Selesai makan Kami singgah di PAK BARA ~ tepi laut~




OKlah episod satu dah tamat~ saya akan up datekan episod 2... lagipun bateri LAPTOP dah nak habis... nak charge tak boleh sebab di sini plug yang digunakan hanyalah 2 kaki...

BTW see kawan2 next time.. Assalamualaikum


3 ulasan:

~Beb~ berkata...

Wsalam. Ekin BEST! Rindu Krabi! Jgn lupe ke Pantai Aonang ye? Kalau rajin drive lagi 3jam ke Phuket :)
Selamat bersuka ria..

Unknown berkata...

bestnye dpt g krabiiiiii ^^

♥ aiNa yaZiD ♥ berkata...

woah~!! seronok nye.. =)

IKLAN 3