IKLAN

Sabtu, 29 Oktober 2011

DESTINASI DI THAILAND EPISOD 2

Assalamualaikum wbt

Selamat hari Sabtu semua... Selepas 2 hari bekerja saya dapat kembali menikmati cuti yang indah.Catatan perjalanan saya ke Thailand kini masuk episod ke-2..Kalau nak tahu apa yang berlaku di episod yang pertama rajin2lah klik kat sini ya 

Sampai di episod ke 2 ni saya masih nak bercerita keindahan PAK BARA iaitu salah satu pantai yang indah di UTARA THAILAND



Dari PERLIS saya mengambil masa lebih kurang 2 jam setengah.Lebih kurang 1.00 petang saya sekeluarga tiba di sini.

Cantikkan PAK BARA Lihatlah awan yang kebiruan-biruan dan pantai yang tenang.Kata Ayah saya kalau ada hutang berjuta pun kita akan dapat melupainya seketika




Oh ya saya nak perkenalkan juru bahasayang kitaorang bawa untuk memudahkan urusan komunikasi di sini

Namanya PAK KASIM..jiran sekampung

Kami menghadapi masalah ketika meneruskan perjalana ke KRABI. Kenapa? Sebab kami tak bawa peta atau apa2 petunjuk untuk ke sana.. jadi kami sesat dan terpaksa bertanya sepanjang perjalanan 
~ adeh~

salah seorang rakyat Thailand baik hati 

Saya nak beri pujian ikhlas kepada pemandu2 di THAILAND.Cara pemanduan mereka berbeza berbanding kita.Itu pada pandangan sayalah~ kalau tak setuju jangan marah ek~





Kami harus melalui TRANG untuk sampai ke KRABI..

Lebih kurang pukul 5 petang kami tiba di sebuah pekan berdekatan dengan KRABI...Singgah makan2 dan solat...sempat saya rembat HANDBAG  (".) ...saya beli di pasar malam tempat kami singgah makan


Cantiknyeeeee~ saya ambil yang warna hitam ......................


Okehhh~ akhirnya pada pukul 7 lebih saya dan keluarga sampai di KRABI




Saya isi minyak sikit ja kena bayar sampai RM60.00..itu ja kekurangan THAILAND... yang lain memang best


Nanti saya sambung lagi ya... terima kasih kerana meluangkan masa membaca catatan perjalanan saya yang tak seberapa ini....
sekian Assalamualaikum

4 ulasan:

♥ Nana BamBam ♥ berkata...

cantik laut :)

hariyantowijoyo.blogspot.com berkata...

waalaikumsalam :)
perjalanan yang menyenangkan menikmati pemandangan kota dan pantai yang indah :)

Tanpa Nama berkata...

beshnyer...

akualien berkata...

salam..mmg sgt besh..saya penah stay kat pak bara ni.ms prgram universiti saya wat..kat resort pak bara..mmg cntek.. ^_^

IKLAN 3