IKLAN

Sabtu, 22 Oktober 2011

IBU SAYA DIKETAWAKAN ORANG

Assalamualaikum wbt

Hari ni saya nak buat sessi luah perasaan . Cerita ini diceritakan kembali oleh adik saya kepada saya

Begini ceritanya....

Tengahari tadi  ayah, mak dan sha (adik bongsu saya) makan tengahari disebuah kedai makan.Usai makan mak basuh tangan dan decide nak balik ke kereta lebih dulu dari adik dan ayah..Saya memang tak ikut sebab ada program dengan Jabatan Pelajaran Negeri .


Sambung cerita...

Mak terus masuk dalam kereta ..agaknya dia letih.. tak lama kemudian adik bagitau ada sekumpulan budak perempuan duduk
makan dikedai yang sama...dia lihat mereka tertawa sekuat hati...sambil memandang pada sebuah kereta

rupa-rupanya


mak silap masuk kereta (padanlah diorangpun tak kunci kereta)..
lepas tu owner kereta tu pergi ke kereta tu tanpa sepatah kata..
lepas dia buka kereta baru mak perasan mak silap masuk kereta

Lepas mak mintak maaf mak keluar dan masuk dalam kereta ayah....

Apa yang saya kesalkan ialah... mak saya dah tua.. tapi masih menjadi bahan ketawa golongan muda .. hanya kerana kesilapannya yang tidak disengajakan...


Kenapa masih ada manusia begitu?

Saya sangat terkilan....




18 ulasan:

Fit berkata...

tu lah name nye bebudak sekarang dah xde adab sopan santun budi bahasa hormat org tua. abaikan mereka. yang penting kita tak menjadi kurang ajar seperti mereka. :)

roha berkata...

lagi sakit hati bila ada orang marah mak kita

Domu-kon berkata...

saya pun pernah silap msuk kete org....jgn la sedih tau..Allah tu maha Kaya---> my mum always told me..

~Beb~ berkata...

Aduhh,, xklaka lansung! Tp mmg la bdk2 skrg mmg mcm tuh. Klu dtg rmh org nak jmpe kwn2 pon xde nye nak bg salam. Klu dtg, kte tanya tgl mne, ank sape.. Dgn sore melenting2 die jwb sepatah2.

ulil amri berkata...

anak muda itu tidak punya moral

ibarat kata,mereka menertawakan ibu nya sendiri

Tanpa Nama berkata...

budi bahasa budaya kita :)

Ayie Abas berkata...

kereta org tu memang sebijik sgt ke dgn kereta ayah nurul...? hinggakan emak nurul silap masuk...ermmm

sabo aje laa tak ada apa yg nk di malu & dikesalkan.

haky husky berkata...

Wasalam tuan blog ,terima kasih datang ke blog saya :')


komen post ni :
Setiap manusia melakukan kesilapan =')

Fatin Sallehuddin berkata...

ya Allah , kesiannya . tah hapa2 ja bebudak tuh . gelak2 kan org tua pulak . klu tempat mak kamu tuh mak diorang , apa y depa rasa klu orang y gelak kat mak depa .

sabaq yea :)

semutsengal berkata...

Err,


aku taknak komen. Cuma, nak buat mcmana mungkin dorang suka gelak.



huh.

Ratu Satin berkata...

tak patut tol diaorg ketawa... pttnya tlg la bgtau.. huuu...sedeyy..

Nurul Ashikin berkata...

terima kasih kawan2... ayie kereta tu sebijik kereta ayah.. kancil warna putih..

Unknown berkata...

budak muda ...hmmm... xbaik gelak sepatutnya... respect ckit la org tua kan...cian mak...

Unknown berkata...

xklakar pn..a pe yg dorang gelakkan pun xtau.. bsar mna dorang tu?mcm bdk2 skolah lg ke or mcm da bsar dah??

Nurul Ashikin berkata...

equrlz:gadis kilang (sbb diorang berpakaian kilang)...

GojesYoja berkata...

err..agk x sopan jugak mereka2 tu

sis,,kecik nye tulisan..ahaks

♥ Nana BamBam ♥ berkata...

budak2 berfikiran x matang.... bila jadi mcm 2, dorang xde rasa malu atas perbuatan mereka..

Nurul Ashikin berkata...

terima kasih:terharunya sebab ramai teman2 yang mengambil berat, ct mawa.. nanti akak besarkan tulisan

IKLAN 3