IKLAN

Ahad, 6 November 2011

Rutin Setiap Kali Raya Tiba


Assalamualaikum wbt.

Setiap kali raya ~ tak kira aidilfitri atau aidiladha saya mesti cari 3 benda nih~

Nombor 1:Ketupat dan Gulai daging

Kalau tak ada kuih raya atau juadah lain still ok... raya masih on.. tapi kalau x ada ketupat pulut dan gulai kerisik daging buatan mak..... mahu menangis sorang2... memang x best kalau tak ada menda nih... setakat ni alhamdulillah ALLAH masih izin setiap tahun saya dapat menikmati juadah ini ~


Ini daun palas yang belum dibungkus dengan pulut...orang utara dah familiar dengan ketupat pulut
Nombor 2:Dengar Takbir raya
Sebenarnya bila dengar takbir, selain menginsafkan , ianya menerbitkan rasa shahdu dengan kemerduan alunan takbir~ masyaALLAH indahnya hidup



Nombor 3:Ziarah kubur adik
Sejak 2003 saya sekeluarga pasti kekubur... sebab bermula tahun itu adik dijemput ALLAH... kalau sebelumnya hanya menziarahi kubur tok/tokwan sahaja....Setiap hari saya rindu pada adik.. semoga kami berpeluang bertemu di padang mahsyar kelak... (meleleh air mata kejap).... setiap kali rindu adik setiap kali itu saya bersemangat menambahkan amalan.........................................

~Salam AidilAdha dari saya sekeluarga~





4 ulasan:

Domu-kon berkata...

Misz Domu pun sma gak jadual waktu raya... huhu..takziah atas kehilngan adik kamu..

:: cikNuurul :: berkata...

sabar eh,.

salam Eid Adha dear,.:)

wachak berkata...

assalam nurul

Ketupat pulut yg abah buat paling best tapi abah dah x larat nk buat :(


selamat menyambut eidul adha.

Nurul Ashikin berkata...

terima kasih atas ucapan semua

IKLAN 3